Facebook applicatie

februari 23, 2009

Keuze: Dodgeball
Categorie: Game

We hebben deze applicaties gevonden op www.facebook.com/apps in het lijstje van ‘actiefste gebruikers’. Dodge balls droeg onze voorkeur omdat de naam vermoedelijk verwees naar het spel in een gelijknamige film. Een geschikte applicatie zoeken, kostte wel enige tijd (aangezien er een uitgebreid aanbod ter beschikking wordt gesteld), maar eens de keuze gemaakt, is deze applicatie vrij eenvoudig te installeren.

Enkele opmerkingen bij de installatie:

  • De knop “naar toepassing gaan” is voorzien van een vreemd-uitziend icoontje, de tekst op de knop is gesplitst in 2 regels en duidt eigenlijk niet rechstreeks op wat ik verwacht te doen, namelijk de toepassing INSTALLEREN.
  • Dezelfde opmerking geld voor stap 2 in het ‘installatieproces’, waar gevraagd wordt of het spel toegang mag hebben tot je profiel. Een beetje een vreemd zicht, die ‘toestaan’-button met raar icoontje naast een ‘annuleren’-linkbutton die er helemaal anders uitziet. Ik krijg meer en meer het gevoel dat ik spyware aan het installeren ben.
  • Het spel spelen lukt aardig, hoewel een ‘how to play’ ontbreekt.
  • Toch ook een beetje verwarrend dat er boven het spelkadertje een franse banner tevoorschijn komt (waarvan ik niet direct doorhad dat het een banner was), met een indicatie dat ik zogezegd 2 nieuwe berichten heb in mijn inbox (welke inbox?) van meisjes die potentieel wel verliefd zijn op mij.

Geef een reactie

