Think aloud (thesis)

april 16, 2009

Nu het nut van de think-aloud tests wel stilaan bewezen is voor dit vak, is het nu ook duidelijk dit op het programma van mijn thesis toe te passen. Toegegeven, een think-aloud gebeurt best zo snel mogelijk, en nog voor de GUI zelf wordt geschreven, maar het kan volgens mij ook achteraf gebruikt worden om de GUI te finetunen. Ik ben niet van plan nog fundamentele GUI-wijzigingen aan te brengen (dat is ook niet het hoofddoel van mijn thesis), maar een 5-tal think-alouds zouden mij moeten kunnen duidelijk maken of de woordkeuze voldoende verklarend is, de buttons op de juiste plaats staan en doen wat ze verwacht worden te doen etc…

Er zijn al enkele GUI-iteraties aan vooraf gegaan, maar een screenshot van mijn applicatie is voorlopig http://users.vtk.be/~s0161408/Kul/Thesis/previewGUI.png … Het basisconcept is een wizard, waarin de gebruiker doorheen het proces geleid wordt. De think-alouds zullen moeten uitwijzen of dit een goed idee was … Resultaten vind je in mijn volgende post…

Geef een reactie

