Conclusie facebook applicaties

mei 23, 2009

De facebook applicatie die ikzelf het best geslaagd vind, is de applicatie Hello Kitty Fightclub. Wat ik als geslaagd ervaar is de simplistische en duidelijke gebruikerinterface. In een enkele oogopslag is duidelijk wat de mogelijk opties zijn en hoe deze uitgevoerd kunnen worden. Bovendien sprak de grafische kant van de applicatie mij aan.. De grafische variëteit tussen de Kitties onderling en de scratches & bruises tijdens de gevechten zijn zeker geslaagd. Het vlak waarop nog enige verbetering mogelijk is, is de gebruiker meer invloed geven in de gevechten. Ook de mogelijkheid om enkel gevechten te houden tussen vrienden, vind ik enigsinds limiterend.

Wat mij opviel bij de presentaties is dat iteratief te werk gaan bij de ontwikkeling van een applicatie zeker zijn voordelen biedt. In een aantal de applicaties was zeker een significante vooruitgang qua usability te merken ten opzichte van de vorige presentatie. Hierbij komt vooral de applicatie Planetary Conquest in mijn gedachten op. De belangrijkste vaststelling bij dit iteratief proces is dat zulk een iteratie zeker niet altijd omvangrijk dient te zijn om een beduidende meerwaarde te bieden.

Geef een reactie

